Blogger i forum raje iz Houstona!

Friday, April 20, 2007

Tim Clancy: BiH se penje na svjetske liste destinacija koje morate vidjeti!




Tim Clancy rođen je u New Yorku, a BiH već petnaest godina zove svojom domovinom. Ovaj neumorni borac za očuvanje ekologije i veliki zaljubljenik bh. prirodnog i kulturnog naslijeđa, u razgovoru za naš portal otkriva izvor ljubavi prema BiH i motivacije za konstantnim radom na promociji naše države u svijetu.

Iako niste rođeni Bosanac, svoju ljubav i patriotizam prema BiH pokazujete kroz intenzivnu promociju ove zemlje i svih njenih ljepota. Odakle crpite inspiraciju i snagu?

- Gdje god da se nalazim moja životna filozofija je ista. Meni je dobro ako je mojoj zajednici dobro! Ja sam u BiH došao u najgore vrijeme, krajem '92 godine, ali sam možda i najljepše i najinteresantnije stvari naučio tokom tog mračnog vremena. Smatram da je moja obaveza da ja malo vraćam od onoga što je meni BiH dala. Imam pozitivno mišljenje o BiH i mislim da svijet također zaslužuje to da vidi. To je moj mali doprinos. Promoviram BiH i to za mene nije posao, to mi je "ćejf".

Napisali ste nekoliko knjiga o BiH i njenim ljepotama. Čak ste našu državu odveli i na stranice jednog od najvećih web servisa u svijetu - Yahoo.com. Vaša ljubav prema BiH je očita. Iz čega mislite da je izrasla?

- Napisao sam sedam knjiga o BIH. Imamo puno potencijala i ako ljudima ne ponudimo informacije o tome neće nam niko doći. Mi želimo otvarati BiH za svjetsko tržište. Bitno je da imamo dobre i tačne informacije napisane na dobrom engleskom. Ja sam inače završio književnost pa mi pisanje svakako ide od ruke. Postoji veliki interes za turističke vodiče kroz BiH, pogotovo od britanskih izdavača. To ću naravno iskoristiti i dalje ću pisati brošure i knige. Promovirat ćemo turističku ponudu BiH.

U ovom vremenu u kojem dominiraju korupcija, nezaposlenost, sveopće nezadovoljstvo, Vi vidite samo dobre stvari u BiH. Na šta mislite da se svi građani BiH trebaju fokusirati kako bi nama i našoj zemlji bilo bolje?

- Pitanje je samo da li mislimo da je čaša poluprazna ili polupuna. Ja mislim da je polupuna. Moja motivacija i pozitivni stav o BiH je nastao upravo zbog svih negativnih stvari. Moj način da izrazim svoje frustracije i želje za promjenama jeste da uradim sve ovo što radim. Ja ne očekujem od Vlade ili bilo koga drugog da mijenja moju situaciju. Ja ovdje živim i moj stav je da ako ja želim nešto bolje, ja moram "nešto" uraditi. Ne mogu sve promijeniti, ali mogu "nešto". Ovo što ja radim je moje "nešto" i svako od nas može doprinijeti svojim "nešto". Ja sam itekako svjestan svih negativnih stvari koje se ovdje dešavaju i to mi iskreno daje motivaciju da radim.

Da li je istina da je uz Vašu pomoć i Vaš rad, BiH je dospjela na neke od renomiranih listi turističkih servisa zemalja koje morate posjetiti. Kako ste uspijeli postići takvo nešto?

- Ne znam da li je moja pomoć bila ključna ili ne, ali BiH se definitivno, pogotovo Sarajevo, penje na listu mjesta koje morate vidjeti. "Lonley planet", web servis koji se bavi preporukom turističkih destinacija, stavio je BiH na 42 mjesto. Britanski list "Guardian", od 50 novih top destinacija u svijetu, izabrao je Sarajevo na 7. mjesto. To je ogroman uspjeh. Možda zbog mojih knjiga koje se najviše prodaju u Velikoj Britaniji.

U BiH ste došli kada je bilo najteže. Odakle Vam hrabrost i želja da budete sa Bosnom kada joj je bilo najteže?

- To je više bila naivnost nego hrabrost. Ja nisam ni znao šta je rat. Ja sam uvijek bio protiv rata bilo gdje i bilo kada. Odlučio sam doći na tri sedmice da radim sa djecom. Moja porodica se bavi prosvjetom, obrazovanjem pa mi je to možda malo u krvi. Zato sam došao i još sam tu.

Koje su Vaše trenutne aktivnosti i šta planirate u budućnosti raditi u BiH?

- "Greenvisions" je firma čiji sam suosnivač, a nudi alternativni razvoj ove zemlje. Naša filozofija je da se kroz ekoturizam može postići jako puno. Bavimo se promocijom bh. ljepota i prirode i nastavit ćemo putem kojim smo krenuli. Borimo se protiv sječe šuma i uništavanja prirode, pritom nudeći alternativu. Motivišemo mlade ljude da shvate da ovdje imaju budućnost za dobar život.

Planirate li zauvijek ostati u BiH?

- Ovo je moj dom i ostajem zauvijek u BiH. Pravit ću kuću malo izvan Sarajeva jer volim brda, planine i selo više nego grad. Moja buduća žena je Bosanka i planiramo ostati ovdje zauvijek.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home